Coaching - Training - Teambuilding - DISC Expert

“Persoonlijk leiderschap en teamontwikkeling voor mensen
en organisaties die investeren in zichzelf!”


Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Bel: 06-10327366 of neem contact op per e-mail.

Actie: DISC profiel + gratis coachsessie

Deze week kwam er weer een geweldig voorbeeld voorbij van hoe je het juist niet moet doen als het om klantgerichtheid gaat. Laat ik maar gelijk man en paard benoemen. T-mobile heeft zijn naam veranderd in Odido. en de communicatie hierover had veel beter gekund.

DISC is een geweldige tool en methode. Toch blijkt het soms lastig om DISC te borgen, zeker als je alleen maar een DISC training doet en het daarbij laat. DISC zakt dan weg of krijgt misschien wel een slechte naam doordat de stijlen uit hun verband worden gerukt, zie O nee, niet weer zo’n kleurentraining!. En dat is onterecht. Het ligt vaak niet aan DISC als tool, maar aan de implementatie van DISC. In dit artikel vind je een aantal tips en aanbevelingen om DISC op een juiste manier te borgen in jouw team en organisatie.

Hoe meer tijd je neemt, des te meer verdieping er in een DISC training zit. Dit is zo’n beetje mijn mantra om aan klanten uit te leggen dat je met wat meer tijd veel meer uit een DISC (team)training kan halen. Een paar uur extra kan al veel verschil maken. In dit artikel geef ik een aantal voorbeelden van hoe een goede DISC training qua inhoud is opgebouwd, van een korte workshop van 2 uur tot een intensieve DISC training van 2 dagen.

Iedereen zit qua gedrag en communicatie namelijk op een andere ‘golflengte’. Wat bij de één veel te hard binnenkomt en voor weerstand zorgt, is voor de ander bij feedback geven juist heel prettig, of misschien wel te soft waardoor de boodschap niet blijft hangen. Zelfs positieve feedback kan dan als negatief binnenkomen. Door gebruik te maken van DISC leer je beter feedback geven op een manier die aansluit bij de belevingswereld van de ander. DISC zorgt gelijk voor meer veiligheid in het feedbackgesprek.

Wil je DISC echt goed implementeren dan zal je meer moeten doen dan alleen maar een DISC training van een halve of een hele dag organiseren. Begrijp mij goed, je kan heel veel halen uit een eenmalige DISC training of DISC teambuilding. Deze geef ik dan ook met veel plezier en resultaat. Maar de winst van een goed uitgedachte DISC implementatie is enorm. Doe je dit goed dan zal DISC een 2e taal in je team en organisatie worden waarmee je (nog) beter gaat samenwerken en communiceren.

Een midlifecrisis wordt vaak als negatief gezien en ervaren. De omgeving reageert er soms vol onbegrip of laatdunkend op, en clichés zijn er te over: “Heb je al een motor gekocht?”. Overkomt het je zelf dan zie je in eerste instantie vaak ontkenning, schaamte en vluchtgedrag. Niet alles is echter negatief, er zijn ook vele voordelen aan de midlifecrisis. Na de schaamte kom vaak acceptatie, (h)erkenning en het inzicht om bewuste keuzes in je leven te gaan maken. In dit artikel ga ik dieper in op de vele voordelen van de midlifecrisis.

Naar aanleiding van mijn interview in de Work in Progress Podcast, ‘goede voornemens maak je voor het hele jaar’, van Intermediair vond ik het een goed idee om mijn mening, en alle do’s and don’ts over goede voornemens nog eens op papier te zetten. Goede voornemen maak je namelijk niet alleen voor 1 januari, die maak je het hele jaar!

In een vorig artikel, mijn visie als coach en trainer: doen wat werkt, ging het over de kracht van de eenvoud, hiermee krijg je vaak het beste resultaat. Ik dit artikel wil ik het over een andere component van coaching hebben, de “klik” tussen coach en coachee. Deze is vaak net zo belangrijk.

Wandelcoaching is de perfecte en gezonde manier om in coronatijd aan je persoonlijke ontwikkeling en persoonlijk leiderschap te werken. Een coach die wandelt noem je een wandelcoach. Doordat je naast elkaar loopt lijken de coachsessies meer op een verdiepend gesprek met een goede vriend, dan op een professioneel gesprek. De drempel is laag en mijn cliënten komen letterlijk en figuurlijk in beweging. En als bonus: het is gezond en je raakt al coachend je coronakilo’s kwijt!

1 2 3 31 32