Coaching - Training - Teambuilding - DISC Expert

“Persoonlijk leiderschap en teamontwikkeling voor mensen
en organisaties die investeren in zichzelf!”


Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Bel: 06-10327366 of neem contact op per e-mail.

Actie: DISC profiel + gratis coachsessie

Training klantgericht denken en handelen

De training klantgericht denken en handelen is een praktijkgerichte 1-daagse training voor teams, organisaties en hun medewerkers die de interne en externe klantgerichtheid willen verbeteren.

Klantgericht denken en handelen

Klantgerichtheid is een combinatie van communicatieve vaardigheden, houding en sensitiviteit naar de klanten. Niet alleen extern, maar ook naar de interne klanten. Een organisatie die dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan zal klantgerichtheid dan ook onderdeel laten uitmaken van de gehele organisatie.

Training klantgericht denken en handelen

De training klantgericht denken en handelen is een praktijkgerichte 1-daagse training en wordt gegeven door topcoach Patrick Schriel. Onderwerpen die behandeld worden zijn:

  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid, wat is het verschil?
  • Vaardigheden in de communicatie met klanten
  • Houding en sensitiviteit naar klanten
  • Verbale en non-verbale communicatie, beïnvloedingsstijlen, afstemmen en sturen van gedrag
  • Omgaan met ‘lastige’ klanten
  • Klantgerichtheid als onderdeel van de gehele organisatie
  • Klachtenmanagement

Communicatiestijl van jezelf en van de klant

Deelnemers leren de communicatiestijl van de klant herkennen en leren deze toe te passen. Hierdoor kan je effectiever met je klanten communiceren. Wanneer je begrijpt wat de behoeften van je klant zijn, dan kan je hier beter op inspelen, zonder jezelf hierin te verliezen.

Desgewenst kan iedere deelnemer een Q4 Persoonlijke Commerciële Stijl (DISC) Profiel laten maken. In dit profiel krijgen deelnemers specifieke informatie over de eigen stijl in een commerciële en dienstverlenende omgeving:

  • Hoe herken je de stijl van de klant?
  • Hoe doet en denkt de klant?
  • Welke woorden zijn effectief bij deze klant?
  • Welke volgordelijkheid van informatie is belangrijk voor deze klant?

Voor wie?

De training klantgericht denken en handelen is geschikt voor (management)teams, organisaties en hun medewerkers die de interne en externe klantgerichtheid willen verbeteren.

Waar?

Afhankelijk van de wensen kan de training op diverse plaatsen in Nederland en België worden gegeven. Dit kan een inspirerende locatie midden in de natuur zijn, maar ook in-company is natuurlijk mogelijk.

Informatie en aanmelden training klantgericht denken en handelen

De training effectief vergaderen  is maatwerk en wordt aan de individuele wensen van de cliënt aangepast. Voor verdere informatie of een vrijblijvende offerte: Bel: 06-10327366 of neem contact op per e-mail.